Złożona aplikacja biznesowa, której obsługi można nauczyć się w ciągu kilku minut

Obsługa zwrotów w domu sprzedaży wysyłkowej, Best Secret GmbH

tysiące
zwrotów każdego dnia

Jednym z najszybciej rosnących obszarów e-commerce jest sprzedaż odzieży i obuwia. Ale właśnie ta branża stoi przed dużym wyzwaniem. Liczba zwrotów jest tutaj kilkukrotnie wyższa niż w każdym innym sklepie internetowym.

Powodem częstych zwrotów w sklepach internetowych z odzieżą jest dobór rozmiaru czy kroju. Część klientów zamawia od razu kilka rozmiarów z zamiarem zatrzymania pasującego i zwrotu pozostałych. Dlatego firmy sprzedające odzież przez Internet muszą być przygotowane na obsługę bardzo dużej liczby zwracanych artykułów.

Gdy sklep potrafi sprawnie obsługiwać dużą liczbę zwracanych towarów, może szybko wprowadzić je do dalszej sprzedaży. Jeszcze jednym ważnym zagadnieniem jest kwestia klasyfikacji zwrotów. Artykuły bez wad trafiają do ponownej sprzedaży. Towary posiadające ślady użytkowania lub uszkodzenia są odsyłane do klienta. Ponownie do klientów trafiają też towary zwrócone zbyt późno.

Pomoc w codziennej pracy

Wsparciem dla pracowników działu zwrotów mogą być odpowiednio zaprojektowanie aplikacje. Dlatego wspólnie z pracownikami BestSecret przygotowaliśmy kilka rozwiązań, z których dwa stanowią podstawę obsługi zwrotów.

Aplikacja Returns Processing wspomaga pracowników obsługujących przesyłki w magazynie zwrotów. Aby praca z aplikacją była prosta i każdy, nawet mało doświadczony użytkownik, mógł komfortowo przetwarzać kolejne artykuły, przygotowaliśmy intuicyjny interfejs dotykowy w wielu językach.

Aplikacja Returns Processing obsługuje większość zwrotów, tam gdzie decyzja jest oczywista i może być podjęta przez każdego pracownika magazynu.

Sytuacje nieoczywiste trafiają do obsługi w aplikacji Returns Handling. Osoby o większym doświadczeniu podejmują decyzje, jak postąpić w sytuacjach spornych. Aplikacja wspiera proces decyzyjny, dzięki wskazówkom, które dostarcza użytkownikom. To znacznie upraszcza i przyśpiesza podejmowanie decyzji o zwrotach nieoczywistych.

W trakcie użytkowania aplikacji szybko okazało się, że warto wprowadzić dodatkowe kryteria akceptacji zwrotu, w zależności od rodzaju towaru. Przykładem mogą być oględziny podeszwy zwracanego obuwia.

To spowodowało powstanie trzeciej aplikacji: Administration Tool. Pozwala ona na definiowanie dodatkowych punktów kontrolnych dla różnych grup artykułów.

Wielojęzyczność GUI i danych

Aplikacje są użytkowane przez kilkadziesiąt osób. Osoby te są w stanie przetworzyć kilkanaście tysięcy zwrotów dziennie.

Największym wyzwaniem i naszym sukcesem było takie przygotowanie aplikacji, by pracownicy pracujący w magazynie, pochodzący z różnych krajów i posługujący się różnymi językami, mogli nauczyć się jej w ciągu kilkunastu minut i sprawnie z niej korzystać.

Do tworzenia aplikacji obsługi zwrotów w BestSecret wykorzystujemy C#, WPF, WCF, EntityFramework (EF)

Kontakt

FINGO sp. z o.o.
  • Plac Powstańców Śląskich 7
    53-329 Wrocław, Polska
  • godz. 8:00 – 16:00
  • NIP 8942683871
FINGO sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Plac Powstańców Śląskich 7, 53-329 Wrocław, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Wrocław-Fabryczna we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000020323. NIP 8942683871, REGON 932670710. Kapitał zakładowy 50.000,00 zł w pełni opłacony.
Używamy plików cookies, aby zwiększyć wygodę użytkownika strony. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza na to zgodę.
Więcej